FORLØBET
Klar til at tage din karriere i musikbranchen til næste niveau?
Music Business Masterclass er udviklet til dig som ønsker at tage dine kompetencer og din karriere til nye højder. Kurset bygger videre på din grundlæggende viden om musikbranchen, eksempelvis fra vores ‘Innovative Artist Academy’ forløb eller anden relevant erfaringsbaggrund.
På masterclassen gennemgår du 5 intensive moduler, bliver undervist af dygtige, etablerede fagfolk fra musikbranchen, arbejder med spændende cases og får mulighed for personlig sparring gennem vores mentorship-program.
* Music Business Masterclass er for dig som har taget vores grundforløb Innovative Artist Academy, eller dig der allerede har erfaring fra musikbranchen eller dig.
Der er kun 14 pladser på forløbet
Maglekildevej 7, Roskilde
Dette modul vil give dig en indgående indsigt i A&R-processen og i arbejdet med en artist eller et musikprodukt. Vi ser på hvordan man kan skabe de bedst mulige forudsætninger for at få succes med sin artist eller sit produkt, og du lærer derudover at skabe din egen product management-strategi.
Vores sparringssessioner er tilrettelagt således, at du kan sparre med en brancheprofessionel omkring det du måtte ønske. Det kan være karriererådgivning, rådgivning omkring konkrete projekter eller andet. Vores tidligere deltagere har brugt rådgivningen til mange forskellige aspekter, som har hjulpet dem videre med deres karriere.
I dette modul ser vi nærmere på liveindustrien og dens afgørende betydning for musikbranchen. Du vil få svar på spørgsmål som: Hvilke synergier opstår der mellem bookingbureauer, festivaler og spillesteder, og hvordan ser økonomien og de forskellige aftaleforhold i liveindustrien ud?
I dette modul øges din digitale forståelse, og du vil lære hvordan du kan skabe unik synlighed for dit produkt online. Vi ser på de seneste trends inden for den digitale udvikling, og på hvilke strategier som kan bringe dig forrest i køen, når du skal markedsføre et musikprodukt.
Vi retter et skarpt blik på de nyeste redskaber og fremadstormende teknologier inden for de sociale medier, og vi dykker ned i allerede eksisterende cases og ser på deres styrker og udfordringer. Du lærer desuden at udvikle din egen kampagnestrategi.
Vores sparringssessioner er tilrettelagt således, at du kan sparre med en brancheprofessionel omkring det du måtte ønske. Det kan være karriererådgivning, rådgivning omkring konkrete projekter eller andet. Vores tidligere deltagere har brugt rådgivningen til mange forskellige aspekter, som har hjulpet dem videre med deres karriere.
I dette modul vil du lære hvilke aspekter som er helt essentielle i arbejdet som manager, og du vil få et indgående kendskab til en managers arbejdsrolle i forhold til en artist eller et musikprodukt. Du lærer desuden hvordan man kan skabe en succesfuld, langsigtet strategi omkring en artist.
Musik bruges i vidt forskellige sammenhænge lige fra film, tv, web, radio til noget helt femte. Men hvad vil det sige at licensere musik? Hvilken rolle spiller publishing-selskaberne i musikbranchen? og hvordan ser de typiske aftaler for dette ud? Disse er blot nogle af de spørgsmål vi forsøger at besvare i dette modul.
Vores sparringssessioner er tilrettelagt således, at du kan sparre med en brancheprofessionel omkring det du måtte ønske. Det kan være karriererådgivning, rådgivning omkring konkrete projekter eller andet. Vores tidligere deltagere har brugt rådgivningen til mange forskellige aspekter, som har hjulpet dem videre med deres karriere.
Med vores virksomhedsbesøg tager vi ud og besøger en virksomhed i musikbranchen. Med henblik på at se hvordan de arbejder, få et indblik deres organisation og evt. problemstillinger de berører. Og så er det selvfølgelig en mulighed for at knytte netværk.
Hos Innovative Artist Academy har vi dedikeret os til at støtte og udvikle dygtige folk i musikbranchen som dig. Derfor har vi skabt et unikt mentorship-program som en del af din masterclass.
Vores mentorship-program er en intensiv sparring undervejs på din masterclass med en professionel, hvor du får mulighed for at fordybe dig i det du ønsker. I de fastsatte sessioner vil din mentor arbejde tæt sammen med dig, hjælpe dig med at sætte mål og udvikle en individuel plan for din karriere. Uanset om du har brug for karriererådgivning, hjælp til konkrete projekter eller andet, er vores masterclass med mentorship-program en enestående mulighed.
Som en del af Music Business Masterclass tager vi på virksomhedsbesøg, hvilket inkluderer et unikt indblik i virksomhedens organisation og arbejde.
Tidligere har vi blandt andet besøgt Universal Music, RedBull Music, The Bank, Glass Management, og mange andre førende aktører i musikbranchen. Virksomhedsbesøgene har styrket deltagernes forståelse for branchen, åbnet døren til spændende karrieremuligheder og udvidet deres netværk i branchen.
Nej det skal du ikke. Du behøver ikke komme med et konkret projekt for at deltage på forløbet.
Du vil møde din mentor på forløbet gennem 3 personlige sessions á ca. 20 min pr gang. Her sparrer mentoren med dig omkring din vej ind i branchen, hvad enten du er artist, manager eller noget andet. Ligeledes kan der tages udgangspunkt i konkrete problemstillinger eller eventuelle projekter du er i gang med. Uanset hvad, så handler mentorordning om at skabe de bedste forudsætninger for dine ambitioner.
Idéen bag virksomhedsbesøget er at vi skal møde branchen derude hvor tingene forgår. Blive introduceret til en konkret virksomhed, netværke og høre omkring deres take på branchen. Det er en oplagt mulighed for at kigge ned i maskinrummet. Vi har besøgt en lang række forskellige virksomheder i branchen og besøgene foregår typisk en hverdag.
Grundforløbet har givet dig nogle generelle forudsætninger for forståelse af branchen og dens sammenhængskraft. På vores masterclass går vi meget mere i dybden med konkrete emner, vi løfter simpelthen niveauet yderligere, så du står så stærkt som muligt i branchen. Du får helt nye kontakter, et stærkere cv, en plan for din videre karriere og værktøjer til at skabe vejen foran dig.
Forløbet er for dig med erfaring fra musikbranchen eller tidligere/nuværende deltagelse på Innovative Artist Academy eller Innovative Music Management.
Vi ønsker at sikre at der er nok tid til at vi kan gå i dybden med den enkelte, så du får det maksimale udbytte af forløbet. Vi ved at dem som kommer igennem vores masterclass, har rigtig gode forudsætninger for en fremtid i branchen, dette skyldes bl.a. at vi har mere fokus på den enkelte.
Nej, der afholdes ingen eksamen på Masterclassen.
Vi har gjort det nemt og bekvemt, så det ikke er en dyr udskrivning at deltage på forløbet. Du betaler således kun 250 kr. når du reserverer din plads, det beløb fratrækkes den samlede pris. Det resterende beløb deles op over 4 måneder. Du kan se hvornår ratebetalingen begynder i boksen under tilmelding.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kompetente medarbejdere, som er klar til at besvare dine spørgsmål.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
csrftoken | past | This cookie is associated with Django web development platform for python. Used to help protect the website against Cross-Site Request Forgery attacks |
laravel_session | 7 days | laravel uses laravel_session to identify a session instance for a user, this can be changed |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 7 days | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
loglevel | never | No description available. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
__zlcmid | 1 year | __zlcmid is a cookie set by Zopim to help identify a user's chat session between page loads. |
sp_landing | 1 day | The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content. |
sp_t | 1 year | The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__utma | 2 years | This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | Google Analytics sets this cookie, to determine new sessions/visits. __utmb cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. It is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. It is used to enable interoperability with urchin.js, which is an older version of Google Analytics and is used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits. |
__utmt | 10 minutes | Google Analytics sets this cookie to inhibit request rate. |
__utmz | 6 months | Google Analytics sets this cookie to store the traffic source or campaign by which the visitor reached the site. |